29 de maig del 2010

LA MARXA A LOS "PUERTOS DE RIBAGORZA" PROVA SUPERADA AMB BONA NOTA



El divendres 28 de Maig em desplaço a fer nit al poble mateix de Graus i de passada faig el recull del dorsal


tinc el numero 949 on l'organització ha estat pefecte ,plè de voluntaris que han fet que la feina es fes bé. Al contrari  ha passat en el stand de Roba de la marxa(compra/venda) és on han desatés a la gent que tenia reservada la seva comanda de roba i han fet allò que s'anomena que mentres hi hagi stock anem venent amb el resultat que no tenien guardada per els que han pagat(reserva) per internet i aixó que tenien la llista.Es el meu cas amb la solució que m'envien tot per correos i no només jo sinó que he vist un munt de gent, que hi farem.


les files estaven separades per numeros de tal a qual uns 2000 inscripcions.
He anat a trobar l'allotjament que estava al centre del poble, una plaça molt maca
 



com també l'apartament encarregat per Santi Dongil


preparant els ùltims detalls amb un plat de pasta  i demà Dissabte ja estem apunt per la marxa.
 
la sortida es a la 8.30h temps de sobre per anar-hi abans i posar-te còmode.


deseguida s'omple de companys  i  amb la previsió que farà bons temps , el dia abans va fer  un xiri-miri d' aigua.


vaig reconeixent el terrenys i trobo a 



en Gonzalo Vilaseca que es seguidor d' aquesta marxa, ja tinc un guia per anar a roda d' ell.
Es dona la sortida i gasss  a la burra




estem col-lapsant la carretera , plè ....plè.
Al cap de poc kms ens aproximent al primer Port
de uns 8 kms









Desnivel: 480 m.


En el Km. 11 de carrera, cruzado el río Isábena, comienza una ligera ascensión que después de 3 Km. nos llevará al cruce en el quenos desviamos hacia Benabarre por la A-1606. En este punto, divisando la población de Laguarres, con el fondo de la sierra, comienza el puerto del Castillo de Laguarres, que durante 8 Km. mantiene una pendiente media del 6%, de una forma continuada, con algunas rampas con mayores porcentajes en los Kms 1.5, 3.5 y 5.5 de ascensión, seguidos de breves descansos.
m' he possat al més endavant de tot per evitar el que em va passar  l'any passat ,  quedar tallat i remonta que remonta fins agafar-los al capdavant.Ara no ha passat .Corono amb bastant companys
 fem un reagrument abaix del port
el pilot està trencat , i ens fem un "bucle " i tornem un altre cop a Graus i portem 50 kms.
al pas del poble i tornem a la carretera a trobar un altre port de més entitat


en el kms 91 ja pugem el port "turbon " o turbo perque la gent cada any té més nivell o que, però el ritme a topeeeeeeeee.En Gonzalo s'ha situat en les primeres posicions de la pujada, a més es molt estreta i qualsevol retard et pots despenjar-te del grup i com  exemple no poder fer avançaments.



Desnivel: 375 m.


En el Km 83.5 de carrera se inicia el puerto, con un principio muy duro, con rampas de porcentajes respetables, que hacen que en los dos primeros kilómetros se superen 170 m. de desnivel, para continuar con una ascensión más suavizada, con algunas pendientes y descansillos para superar en 6 Km., los últimos 210 m. de desnivel.

fem una baixadeta i tornem a la carretera ample

es fa un altre cop reagrupament i per uns moments no veig en Gonzalo a on estarà
m'està fent el marcatge a mi, venia d' un segon grup em deia.Cal dir que ens em trobat alguna zona de terra per obres, perillós de baixada.
em dedico a veure i nyam,nyam, porto dos bidons un de 750 cc,i un 500 cc, espero no haber de fer un stop, que aquesta colla fan fiuuuuuuuuuuuuu.
pugem el port de la Bonansa


Desnivel: 390 m.


El Col de Bonansa comienza en el km 108 de carrera, unos km despues del avituallamiento de sólido y líquido de Beranuy. El puerto comienza con una leve pendiente y progresiva en la zona del monasterio románico de Obarra. Continua el puerto tendidamente hasta el km 6 de subida donde comienzan las rampas más duras en torno al 7%. El Col de Bonansa finaliza a una altura de 1.380 m. Llevamos 117 km de prueba.



Desnivel: 510 m.


En el Km. 123 de carrera, al terminar el descenso del puerto de Bonansa, se toma el desvío hacia Castejón de Sos por la N-260, iniciando una ligera ascensión de 4 Km. hasta la localidad de Noales, en la que después del avituallamiento, comienzan las rampas más fuertes en los dos primeros kilómetros, suavizándose algo a continuación, volviéndose a endurecer en los 2.5 Km. finales. Tras un suave kilómetro de descenso, se sigue ascendiendo ligeramente hasta llegar a la población de Laspaules, donde estará localizado un avituallamiento sólido y líquido.
m'emporto un botellin d'aigua i fins a meta.



Desnivel: 120 m.


Pasada la población de Laspaúles y después de 3 kilómetros de ligero descenso, se inicia un corto ascenso de tres kilómetros, siempre con suaves porcentajes, debiendo superar un desnivel de 120 metros antes de coronar la cima.
ja per aquí no tinc fotos ja,ja el cansament i la concentració es vital, agafes un grupet al ùltim port
baixada molt ràpida i fins a baix on seguim el riu Esera

entre dues valls
això es companyerisme, que ens queda un munt de kms i els bidons van buits.
baixem i també pugem amb tubogans fins a meta, no faig sprint perque ja ni ha prou de seguir el grup.

me trobat molt bé comparat amb l'any passat he retallat un munt de minuts, deu ni do.
el xip compte a partir que passes per sobre d'ell.
Una bona dutxa i ara si un bon plat de pasta amb un birra de cervesa
quin plaer!!!!!!!!!!
el protagonista en Santi Dongil i el seu fill.Salutacions companys i ens veiem a la Bonaigua.

Temps de 5.24.00 hores distància de 190 kms velocitat mitja de 36,99 kms, pulsacions mitjes de 142 p, despesa de 2133 k, consum de dos bidons i un botellin d' aigua, a més de 3 sucs de carbohidrats, dos emules bars petits, dos glucosa.
10 dies de competició

8 comentaris:

  1. Bien Jordi, bien.
    Entre los 40 principales, todo un éxito.
    ¿me pregunto que si no hicieras fotos casí que ganas?

    Un dia haras una foto en la meta al segundo, ya lo veo.

    ResponElimina
  2. jajaja, scorpi no me lo habia planteado , buena propuesta y espero algun dia hacerlo , dificil.
    sin hacer fotos seria lo mismo, tardo un segundo en hacer una, es sacar y meter la camara en el maillot,jeje

    ResponElimina
  3. Muy bien Jordi!
    Estas muy fuerte y eso hay que aprovecharlo dandole gas a la burra. Yo empiezo a levantar poco a poco la cabeza y cada vez que puedo voy asimilando kilometros. Y a más me han prestado unas zapatillas specialized con suela de carbono, y son geniales la planta del pie se me adapta perfectamente a la zapatilla.
    Este veranito repetiremos saliditas!

    ResponElimina
  4. si toni gas a la burra pero dosificando que el calor aprieta y ahora toca asimilar el esfuerzo para la proxima volver a lo mismo, je.
    Me alegro y seguro que las zapatillas specialized te iran bien yo tambien las tengo y estoy contento.Prueba con las mini plantillas segun tu forma del pie.
    salut i kms
    i en verano más.

    ResponElimina
  5. Ja es veu que estàs fort, perque el temps i la mitja no enganyan.
    Dona gust quan un entrena i arriban els resultats com aquests.
    Ens veiem. Salut i gas.

    ResponElimina
  6. EI rally si espero que aguanti fins a principis de juliol,de després be la baixada fisica.Ara em de dossificar l'esforç amb descans.
    Salut i kms.

    ResponElimina
  7. Jordi, veig que va anar molt bé! felicitats! per cert ens veiem aquest dissabte a la bonaigua! Preparat per fotrali gas? jo espero està el 100%!

    ResponElimina
  8. ei lluis tu també vas fort a la transcollserola,jeje,si ens veiem a la bonaigua i molta gassssss a la burra.
    salut i kms.

    ResponElimina