29 de març del 2010
QUÈ TRIO ? TUBULAR O COBERTA, JO M'ESTIMO TUBULAR
Perquè els professionals segueixen utilitzant tubulars? llevat la feina d'encolar i canviar tubulars, tot són avantatges. Els tubulars son i seran sempre més còmodes que les cobertes, es poden dur a pressions més altes o més baixes que una coberta depenent del terreny. Si es duen a pressions altes, la comoditat es ressent poc i a pressions baixes permet augmentar molt la comoditat sense arriscar-se a una burxada per llantasso. D'altra banda el tubular oferix una sensació en corba que la coberta no dóna. La sensació és de major adherencia, el que transmet una sensació de control i seguretat. Per descomptat les llandes de tubular són més lleugeres que les de coberta. I no només això, és que a més són més resistents ja que són una estructura tancada, mentre que en les llandes, la paret on assenta la coberta és el seu punt més feble. Altre avantatge dels tubulars és la seva major seguretat en cas de burxada a alta velocitat. En general si punxes amb un tubular la roda és més controlable i et dóna aquest marge per a poder frenar a temps, amb la coberta hi ha major risc que destaloni a més de que si recòrres massa metres punxat la llanda pot quedar bastant danyada, una cosa que no succeïx amb una llanda de tubular, ja que a l'estar encolat el tubular evita que la paret de la llanda pugui tocar el sòl. Podríem dir que el gran desavantatge del tubular és el poc pràctic que resulta en relació a les cobertes.
Què trio?
Si ets dels quals no volen complicar-se la vida i no ets molt manetes, no ho dubtis i utilitza cobertes, la penalització de pes compensa de sobres els possibles maldecaps del tubular. Per a les marxes cicloturistas recomanaríem les cobertes, si punxeu diverses vegades és fàcil aconseguir una càmera de recanvi mentre que si punxeu diverses vegades amb un tubular no trobareu recanvis ni entre els participants ni en el cotxe de suport mecànic.(m'arrisco a portar només un tubular de recambi i el mòvil). A més, si en una marxa heu de canviar un tubular hauríeu d'acabar-la amb certa cura de no fer saltar el tubular de recanvi, ja que òbviament no estarà bé encolat(m'ha passat). Personalment el tubular ho recomanaríem tan sol per als quals competeixen, ja que generalment es va amb cotxe de suport, i si no, sempre hi ha un cotxe escombra. En competició els avantatges del tubular sí que estan justificades. Si decidiu passar-vos a tubular, informeu-vos bé de com preparar i encolar una roda, intenteu que algun usuari experimentat us ajudi la primera vegada i no us fieu d'una roda que no heu encolat vosaltres i no sabeu qui ho ha fet.
També en mullat el tubular frena un xip menys per això t'has de anticipar a la corba.
El gran punt a favor de la coberta és que és més pràctica.
utilitzo tubular vittoria corsa evo cx 21mm 320 tpi
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada