20 de juliol del 2011

Una comparativa de roda ZeroCx vs Zipp vs Campagnolo vs Hed

                     
Mirant he trobat una botiga
(www.es.zerocx.com) que resalta les qualitats entre tenir una roda amb rodaments de ceràmica ZeroCx i les  de la competència.Que cadascú opini el que cregui convenient si son efectives o milloren les prestacions del corredor.

Segons les seves recomanacions ens diuen això:Principales características de los rodamientos cerámicos de ZeroCx respecto a los rodamientos convencionales de la competencia:
Los rodamientos cerámicos ofrecen muchas ventajas sobre los rodamientos de acero:
  • - La mayor ventaja es que ofrece un indice de fricción muy inferior, hasta 10 veces menor, debido a que al ser las bolas de cerámica mas ligeras, hace falta menor energía para moverlas que el acero.
  • - Son capaces de funcionar a una velocidad mayor sin oscilaciones y tienen una mayor capacidad de aceleración. Estas dos ventajas principalmente se deben a la mayor dureza de los rodamientos cerámicos y a que la cerámica es peor conductor del calor que el acero. Por este motivo, cuando ruedan, no adquieren altas temperaturas ni dilatación, siendo su comportamiento mas homogéneo. Así mismo, la resistencia de las paredes de cerámica ofrecen un rodar suave y con un indice de fricción muy inferior.
  • - La cerámica es resistente a la oxidación. Por lo tanto, su vida útil es muy superior a la de los rodamientos de acero. Como consecuencia, mantienen intactas sus características rodadoras muchísimo mas tiempo y kilometros que el acero.
  • - Una mayor ligereza respecto a los rodamientos de acero, el peso es un 30% mas ligero, por lo que hace falta menos energía para moverlas.
  • - No requieren el mismo mantenimiento que el rodamiento de acero, ya que funcionan correctamente incluso con cantidades muy pequeñas de aceite fino.
Opinión: Un compañero dice "esta prueba debiera hacerse con neumáticos montados e hinchados por si el resultado sale diferente".

5 comentaris:

  1. home, la veritat esque les rodes tenen molt bona pinta.. el que no hem sembla gaire be, que de la marca HED, posin unes rodes de crono, quan podrien posar rodes de bastons de altíssima qualitat que girarien molt més, i que de la marca campagnolo posin aquestes sense atrevir-se a posar les BORA que també porten rodaments ceràmics.. que potser són millors que les vostres? ¬¬ merci pel vidio!

    ResponElimina
  2. de totes formes, en la relació qualitat/preu... surten molt millor que les bores, doncs son uns 1500€ mes baratas en perfil de 50, jeje..

    ResponElimina
  3. hola Tomas doncs amb unes rodes de ceràmiques correries molt,jeje.
    Suposo que escombren cap a casa sense posar les rodes topes de gama de les millor marques.En quan a preus té 850 euros zerorival contra 1500e bora en roda perfil 50 es un bon preu,no?
    salut i kms.

    ResponElimina
  4. Els rodanents ceramics no es comporten igual amb càrrega que sense. Les grans marques ho saben i no perden el temps en fer servir ceramics ja que les rodes han de girar bé amb uns quants kg de pes a sobre no a l'aire.
    Aquest tipus de prova depen tambe de la tolerancia del fabricant de rodaments... els rodaments de les Mavic de serie van un pel menys fins ja que necessiten un petir rodatge. Altres marques van amb olgura de serie per impresionar en aquest tipus de proves però llavors els rodaments duren molt poc.

    ResponElimina
  5. Gràcies marc per l'informació sempre hi ha el convenciment que el material ceràmic es lleuger i que dura molt kms, cla que les empreses sempre innoven i produeixen nous material per estar al dia o sinó el consumidors/compradors exigeix treure il-lusions amb camp. de marketing/publicitat per satisfer la demanda.
    salut i kms.

    ResponElimina