Aquest és l'ùltim missatge que he enviat perque m'han surgit dubtes com:
quant vaig estar mirant la seva pàgina la colocació de la biela aqui
Les preguntes que plantejo son que:
- primer: Entre la biela i el rodament que hi ha en el dibuix del pdf hi ha una junta tòrica i que em diguin si s'ha de posar perque jo no la vaig veure quan se'm va caure la biela.
- segon: En quin sentit de les agulles del rellotge s'han d' apretar el cargol hallen que apreta la biela esquerra? i el del cargol aproximador en quin sentit s'ha d' apretar?
també el hi fet una exposició del que he entés:
- primer: Posem la biela i el cargol aproximador al eix sense apretar res.
- segon: Apretem el cargol aproximador 2-3 Nm que crec seria com una volta i que notis només un ajustament
- tercer: Apretem el cargol allen de la biela esquerra a 12-15 Nm * i cop fet això tornem a apretar amb 3- 4 Nm el cargol aproximador.
* es que en el dibuix pdf posa que em d' apretar 7-8 Nm quan a la seva resposta de Rotor que ho faci a 12-15 Nm i no ho entenc
També haviem pensat de posar-hi una pasta segelladora però crec que no caldrà.
Contestació de Rotor:
HOla JOrdi
Debe haber una tórica entre la biela izquierda y la tapa del rodamiento, siempre.
Todas las roscas/tornillo de nuestras bielas, se aprientan en el sentido de las agujas del reloj, incluido el tornillo hallen de la biela izquierda. Al apretar en sentido contrario, lo que haces es abrir la biela y hacer que este suelta y llegue a caerse.
De los pasos que indicas, el tapon al ser 2-3 Nm, no son ni dos vueltas, empiezas a apretarlo suave y cuando veas que presiona ligeramente la biela contra la tapa del rodamiento, ya está.
El resto de pasos son correctos. Ya ves que en el manual, indican apretar el tornillo hallen de la biela izquierda a 7-8Nm. Hemos realizado pruebas y rompe a 18-20Nm. Aprietalo a 10-12Nm y quedará perfecto.
UN saludo
ROTOR
A l'espera del tap.
Avui descans ja que estic covant un refredat produït des del Dissabte que em va caure tota la pluja a sobre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada