Tot això els hi dic a Rotor com una hipòtesis dintre de les opcions a tenir en compte.
Volia saber el perquè del cargol ?
Volia saber com ha passat això.
La resposta que em donen :
Re: problemas con rotor
Hola Jordi
No te preocupes, que esto no se trata de una defecto, sino probablemente, de una interpretación erronea de las instrucciones, ya lo hemos visto en algunos casos.
El tornillo/tapón que has perdido, es un aproximador de la biela izquierda, para ajustar la holgura y la presión sobre los rodamientos. Se aprieta a 2-3 Nm. Una vez realizado esto, el tornillo de hallen de la biela izquierda, se aprieta a 12-15 Nm. Este es realmente el que fija la biela contra el eje.
Una vez apretado con firmeza el de hallen, asegura el apriete del tapón con 3-4 Nm extra, para evitar que pueda desprenderse por las vibraciones de la carretera.
Hemos visto que algunas tiendas/usuarios, aprientan en exceso el tornillo aproximador y muy poco el de hallen,pensando que al ser mas pequeño, no debe recibir un apriete firme. El resultado, es que la biela se suelta.
Revisa los aprietes, y sigue el proceso como te he detallado. El tapón aproximador, puedes pedirlo en tu tienda habitual, para disponer de el en 24-48 horas.
Un saludo
ROTOR
I firmen amb un " The choice of champions " vol dir L'elecció dels campions
En el dibuix del pdf me trobat amb incongruències com que:
Els he enviat un altre missatge perquè m'han surgit dubtes:
primer:Entre la biela i el rodament que hi ha en el dibuix de pdf hi ha una junta tòrica que em diguin si s'ha de posar perque jo no la vaig veure quan se'm va caure la biela.
segon:En quin sentit de les agulles del rellotge s'han de apretar el cargol hallen que apreta la biela esquerra? i el del cargol aproximador en quin sentit s'ha de apretar?
també el hi fet una exposició del que he entés:
- primer posem la biela i el cargol aproximador al eix sense apretar res.
- segon apretem el cargol aproximador 2-3 Nm que crec seria com una volta i que notis només un ajustament.
- tercer apretem el cargol allen de la biela esquerra a 12-15 Nm * i un cop fet això tornem a apretar amb 3- 4 Nm el cargol aproximador.
*Aquí se m'ha passat per alt una altre consulta i es que en el dibuix pdf posa que em d' apretar 7-8 Nm quan a la seva resposta de Rotor diu que ho faci a 12-15 Nm i no ho entenc.
A veure que em diuen ...continuarà,,
Firmo dien " Que la força estigui amb Rotor "
Jordi eres un desastre:primero pierdes un chubasquero segundo un guante i tercero un tapon,te segire por si pierdes la burra para recojerla.Manoli
ResponEliminaja,ja Manoli muy buena la apreciación y que buena memoria tienes aparte de la virtud de ser mujer porque os fijais mucho en los detalles.La burra la tengo como a una novia y no creo que la deje,jeje.
ResponEliminaA ver si me puedes seguir fiuuuuuuuuuunnnnn.
salut i kms.