26 d’octubre del 2010
L'allargada de la palanca en un ciclista
L' investigació cientifica ha conseguit comprovar l'efecte que té l'allargada de la palanca en el rendiment del cicista.
Hi ha molta tertulia entre ciclistas i triatletas amb aquest tema i es donen com a certes aquestes premisses:
-Existiria d'un llarg òptim de palanques per a cada ciclista.
-L'ús de palanques de llarg òptim milloraria substancialment el rendiment.
Per analitzar l'efecte del canvi en el llarg de palanques 9 ciclistes entrenats van realitzar proves submàximes de intensitat del 30,60 i 90% del llindar de lactat utilitzant palanques de 145mm 170 mm i 195 mm pedalant a una intensitat de 40 rpm, 60 rpm 80 rpm i 100 rpm.(es necesari sensor de cadencia)
Conclusions:
En un rang de 145 a 195 mm el llarg de les palanques té:
Un efecte molt petit en la potència màxima que només és significatiu en longituds extremes.
Un efecte menyspreable en el cost metabòlic(eficiència)
Una conseqüència d'aquests resultats és la possibilitat de pedalar amb el llarg de palanques que un prefereixi dins d'un rang molt ampli sense preocupar-se per una possible pèrdua d'eficiència o potència màxima, en particular el llarg de les palanques es pot triar tenint en compte altres aspectes com per exemple:
Posició aerodinàmica (palanques més curtes)
Rehabilitació o flexibilitat (palanques més llargues)
Aquest resultats indicarien que no sembla probable aconseguir millores significatives en le rendiment a partir d'un canvi de palanques.
De moment continu amb les meves mides de 172,5 mm que bon profit m'han portat fins ara.
Font de AM triathlon
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Interesant perque sempre es dona voltes a la mida de les bieles 170? 172'5? 175? per la lógica de les lleis de la palanca. Gràcies a aquest estudi ja hem vist que no es tant important com molts ens pensavem.
ResponEliminaSi rally es bó saber-ho i pots escollir la teva mida.GAs al pedal salut i kms.
ResponEliminaEn aquest estudi s'han deixat de provar-ho amb 105,110 i 115rpm i la veritat es que 2'5mm es noten moltíssim, aquest estudi s'hauria de fer amb probes d'almenys dos hores, que segur que les han fet amb probes segurament d'un màxim de 10 minuts, hi ha algun entrenament o cursa de 10 minuts? no sé com poden dir que de 145 a 190mm apenes hi ha diferència, això dona crèdit a que aquesta proba aporta apenes informació a un ciclista.
ResponEliminaA part de tot això està la part més important, la de llongitut de les bieles i es la de les lesions, quasi totes les lesions dels ciclistes venes donades per tres problemes, separats o junt i son:
1 longitud de les bieles (normalment la majoria va llarg)
2 alçada del seient (normalment la majoria va baix)
3 retrocés del seient(plomada)(normalment la majoria va amb el seient massa adavantat o poca plomada).
Per qualsevol dubte en llargada de bieles podeu consultar en la taula que tinc posada al meu blog.
adeu i que tots els lesionts es recuperen pronte.
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminahola josep
ResponEliminaEstava jo mirant el teu blog i he vist la taula però no la tens per veure-la més aprop, tinc el dubte dels numeros de la primera fila son amb les sabates incloses i fas la medició o amb el peu nú.Jo porto biela 172,5 cms i em van recomanar aquest mida perque basculava la pelvis en un estudi biomecanic i de moment estic bé (aquest anys probo el q-ring de rotor per no partir tan del genolls)
L'estudi potser s'hauria de ampliar amb un estudio biomecanic i amb les noves tecnologies sempre sorten estadistiques noves e informacions mes recent que del 2006 .