25 d’octubre del 2010

COMPRA D'UN PRODUCTE " CANVI BERNER "


El 28 de Septembre vaig fer una comanda d' un producte de la casa Berner i me guiat per les informacions que diuen que es millora la potencia en 5'85 wats i altres aspectes.
Per aconseguir aquest producte m'ha costat prou en el sentit que la pàgina de Venda de Berner només ofereix l' enviament als països com Alemnia-Canada-EE.UU i cap país més , es molt estrany que la resta no es podia comprar.Vaig donar-me d'alta com a client i enviar varis mail preguntant si podia compar-ho.A cap d' una setmana tenia la resposta de Timo (nom raro,raro,raro)i em contesta que cap problema.Em dona una compte de Alemania amb el swif.
El dia 29 septembre li faig la tranferència i veient que no contesta el dia  2 d'octubre li torn a dir si té el diners(no contesta) i el dia 5 envio varis correus a diferents adreces que té l'empresa(el nom li bé de Timoty, jo pensava malament quin "timo").
El dia 12 d'octubre em contesta dien que esta de vacances a Mallorca i un bon punt arribi m'envia el producte més el número de seguiment per correus.Deu ser el boss "el jefe "
El final feliç es el dia 18 ja està aquí.

En el blog ja vaig posa una apartat on deia la meva pròxima compra "adivina  / endivina " està a en el lloc de l'esquerra a dalt de tot.Aniré exposant les meves compres.


El canvi del darrere té dos grans roldanas amb rodaments de boles on per mitjà d'un mesurament en una prova va mostrar  un augment del rendiment de 5.85 watts. Això significa un augment de la velocitat sense comprometre el rendiment. Desavantatge: Major pes, uns 14 g més pesat respecte a un de normal .Material: caixa de carboni, rodet d'alumini del desviador Pes: 167 g







Ampliació de l' informació.

Fem una mica d'història cap als finals de la decada dels anys 90 invstigadors de la Universitat Johns Hopkins amb el suport de Shimano vam realitza estudis sobre l'eficiència de les transmissions utilitzades en el ciclisme.
El professor James Spicer  utilitzar un mecanisme basat en un frè electromagnètic per simular la càrrega en el pinyó i un motor elèctric per simular el pedaleig del ciclista mesurant el torque i la velocitat angular en ambdós eixos per tal de calcular la potència en el plat i el pinyó.
La relació entre ambdues és l'eficiència mecànica de la transmissió:
 Eficiència% = 100 * (Potència mesura en l'eix de la roda del darrere) / (Potència mesura en l'eix de la caixa pedalera)

En la taula hi ha l'eficiencia en diferents canvis de pinyó

La relació 52-15 s'obté amb una línia recta de cadena mentre que les combinacions 52-11 i 52-21 impliquen un cert encreuament de la cadena utilitzant el canvi. 

Els investigadors van trobar que l'eficiència de la transmissió està linealment relacionada amb l'invers de la tensió de la cadena (a major tensió de la cadena les pèrdues són menors)


Es va fer la filmació infraroja per analitzar els canvis de temperatura i tractar d'identificar l'origen de les pèrdues d'energia(els punts vermell i grocs corresponen a zones de major temperatura)
El material que van fer servir :una cadena shimano dura ace i treballant diferents potencies-cadencies.
  
Un aspecte interessant és la relació entre l'eficiència i la quantitat de dents del pinyó: l'ús de pinyons més grans produeix menys pèrdues de transmissió que els petits, relacionat amb un menor moviment angular de les baules(eslabones) de la cadena en seguir una circumferència menys reduïda . Per exemple si tenim l'opció de rodar en 53x19 o 39x14 que produeixen el mateix desenvolupament les pèrdues de transmissió seran menors en 53x19. 

Alguns resultats no esperats són que el encreuament de la cadena no té una penalitat tan important com es creia.

A l' espera del proper material per poder gaudir-ne.

Font de: Am thiathlon.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada