Deuen els ciclistes infractors ser sancionats amb la retirada de punts del seu permís de conduir per una infracció que cometen quan circulen amb bicicleta?
La pregunta, que fins fa alguns mesos no tenia una resposta clara per part de les policies locals ni de la Guàrdia Civil, ara conta amb un precedent judicial. Un jutge de Barcelona considera «absurd» que la Guàrdia Urbana hagi ordenat retirar punts del carnet a un ciclista sancionat per creuar un semàfor en vermell amb bicicleta. El Jutjat Contenciós Administratiu 17 de Barcelona ha anul·lat una sanció de l'Ajuntament de Barcelona que comportava la pèrdua de quatre punts del seu permís de conduir. AL rebre la notificació de la sanció, el ciclista, que prefereix mantenir-se en l'anonimat, va acudir a la Associació per a la Defensa de la Bicicleta, una entitat sense ànim de lucre que oferix assessoria legal al col·lectiu. L'advocat de l'associació, Roberto Castro, va decidir dur el cas als tribunals, als quals va demanar també l'anul·lació de la multa de 300 euros, ja que el ciclista havia denunciat davant el Bicing que la bicicleta no frenava bé. El tribunal va desestimar aquesta última petició ja que el denunciant no va presentar al·legacions en el termini reglamentari. El magistrat Federico Vidal fonamenta la seva decisió judicial sobre la base d'una «interpretació lògica» de la llei i assegura que altra interpretació diferent obligaria a treure punts als ciclistes que no tinguessin permís de conduir, «la qual cosa és absurd», segons el jutge. La sentència ratifica que solament poden llevar-se punts per infraccions comeses en un vehicle per al qual es requereix un carnet. «I la conducció de bicicleta no requereix llicència alguna», agrega.
La Direcció general de Tràfic assegura que aquest tipus de casos són «excepcionals» i que sempre es produïxen per error. L'organisme afirma que els agents de les policies locals i de la Guàrdia Civil solen ordenar la retirada de punts per desconeixement de la norma i, si no especifiquen en el seu butlletí que la infracció va ser comesa en una bicicleta, la DGT executa la sanció de forma automàtica. També reconeix que algunes sentències judicials anteriors, que no havien transcendit, els han obligat a retornar els punts retirats a ciclistes infractors. La Guàrdia Urbana admet que aquests casos es produïen per deficiències en els processos informàtics, encara que assegura que el problema ha estat solucionat fa alguns mesos. Un portaveu de l'organisme va explicar que la policia enviava a la DGT totes les multes que, segons els agents, són infraccions que posen en risc a la resta de conductors i no es diferenciava si la infracció s'havia produït amb cotxe o amb bici.
SENTÈNCIA FERMA/ L'advocat de la Asso- ciació per a la Defensa de la Bicicleta confia que la sentència sent un precedent en aquest tipus de casos i li ajudi a guanyar altres quatre recursos judicials que ha presentat pels mateixos motius. El Servei Català de Trànsit considera que la nova llei de tràfic, que va entrar en vigor al desembre del 2009, deixa «encara més clar» que els ciclistes no poden ser sancionats amb una retirada de punts. La sentència és ferma i no cap cap tipus de recurs.
menys mal que per una vegada, hi ha algú que te quatre dits de front.....
ResponEliminajo crec que de quin carnet treuran els punts??
ResponEliminaque hi ha un carnet que ensenyi a anar en bici?
dons no seria igualtat de condicions perque no tots els suposats infractors tindrien carnet de on treure punts,,
que es preocupin de arreclar el pais que tenen en pinces i no tant de recaudar multant,,
menys audis a8 als ministres i viatgets que aixi no fara falta posar tanta multa absurda.
opino!
Si beni, el poder judicial prou coneixements té com dir això, es una savia resposta.
ResponEliminasi muntbikes això del carnet fa pena, si tenin carnets per tots els gustos, no més cal ensenyar la cartera, perque aquest diguin "a robar cartera" per treure, ns de la crisis.
slut