27 de novembre del 2013

La millor posta a punt en biomecànica del ciclisme es Guillem Canadell

Feia un parells d'anys que havia fet un estudi biomecànic i que creia que estava resolt la meva perfecta ubicació damunt la bici. Els companys em deien des d'una perspectiva subjectiva que feia "saltironets" en la cama esquerra i que ademés estava molt alt.
Doncs la solució ha estat veient la meva fisonomia en video i corregit pel Biomecànic Guillem Canadell. Col.7783. La seu esta a Torelló. Pàgina web:http://biomecanicadelciclisme.plisweb.com/

Els dos videos abans i després de la meva pedalada. Un cop corregit el meu cop de pedal.

Jo veia a través de la meva ombra quan pedalava que alguna cosa no anava bé. Crec que un bon estudi és aquell que permet detectar i modificar les alteracions i deficiències de la relació ciclista/bicicleta, de forma personalitzada, sense caure en un standar, ja que un grup de ciclistes amb igual altura o pes, poden tenir elasticitats, lesions, postures diferents. No és suficient amb un programa informàtic o fórmules numériques, sinó que cal una OBSERVACIO DINAMICA EN SITUACIO. Això es el que planteja en Guillem que permet corregir problemes que un sofware no pot detectar, degut al coneixement de l'anatomia i fisiologia humana, i l'observació dinàmica des de l'ull de la fisioteràpia esportiva, com ara una rotació de cadera, una dismetría, una descompensació muscular.

Un cop fet la meva estructura de l'estudi.
Em corregit aquet petit "saltironet" amb :
  • El seient ha estat adelantat envers la potència i anivellat seient a O graus.(plà)
  • La alçada del seient ha pujat un 1 cms de més perquè tenia un angle de 140 º corregit a 150 º (Les línies per mesurar l'angle es tracen utilitzant com a punts les sortints òssies del genoll, el maluc i el turmell.)
  • Em posat unes alçes al peu esquerra que subjecte més la cadera i em coloca el cul sobre la base del seient que més superficie té. O sigui al darrere del tot.

Tenia una rotació de la cadera fent que la meva cama esquerra rellisques cap en fora del seient.
Altres videos de la meva pedalada on es veu la meva correcta posició de la columna indicat pel punter laser.


Es dificil la captació final en les dues fotos de quan pedalo. Alhora es clarificador quan el punter laser esta completament centrat en la columna i el pedaleix es correcte.
 Gràcies a Biomecànica Guillem Canadell pel la atenció, amabilitat i explicacions dels canvis realitzats.
Un plaer haver fet aquest estudi. Fora problemes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada