15 d’octubre del 2011

La solució a un trencament d'un radi en dues rodes és RADIATS

Tard o d'hora tenia o temia que es trenqués algun radi de les Rodes Michel Debien en perfil 38 mm i 50 mm.Fins avui les he gaudit a troços la de 38 mm m'ha durat uns dos anys i l'altre un any.Ara el problema es la persona dissenyadora d'aquestes rodes ja no està  en aquest món o passa olimpicament dels seus clients estan desconnectat perquè ha estat lliteralment impossible posar-se en contacte per tant em busco una altra solució i aquí queda la cosa sense res més a dir.
La consistència de la roda es brutal perquè en una carrera de veterans vaig fer-la des de principi a fí amb aquest radi trencat i sense cap moviment brusc lateralment que m'impedís acabar-la gràcies a la puntada amb soldadura posat en el encreument dels radis del darrera.
A la recerca i captura d'un bon radiador de rodes em va comentar en Beni Montero que coneixia un company de Porqueres que ho feia molt bé.Es diu  Joan Marin i està especialitzat en aquest afers tan fa un muntatge de rodes superlleugeres com també fent "remiendos" o pedaços en el sentit que si tu li portes un aro i un buje ell t'ha fa tot lo demés.Fins ara ho montava tot ell però el anti-dumping ha trecat la guardiola a tots i dic a tots del sector.
Amb uns impostos del 53% no es pot guanya la vida si estás assegurat com a autónom pagant els teus impostos i tenin una botiga (ara plà i català  ja no la tens).No tens marge a fer res.
En Joan té bones màquines 
Es un perfeccionista 
En les mesures cal filar prim i un bon apretament és important .En un radi d'acer amb el temps s'allarga i finalment es trenca en un radi de titani no, un cop radiat fora problemes.En btt s'utilitza el radi rodó i en carretera el radi plà pel qui s'ho pot permetre.
cal saber a on peta el radi,jeje.
Les rodes que tinc utilitzo el radi Dt aerolite plà això vol dir que es molt bó el material però car i en Joan ha trobat una botiga a Alemania que els venia solts.Millor perquè venen en caixes de 18 unitats i el preu es dispara fins als 85 euros tot plegat i a més hi han 4 tipus diferents segons el buje.Ha comprat 4 radis dos de cada roda perquè la llargada es diferent del dt swiss 240s en un i a l'altre son Ger.Aquí a Espanya val el radi 5 euros en una coneguda botiga de Girona aprop d'on viu en Joan i a la botiga d'Alemania val 4 euros però havia de suma el preu del transports surt en total 5 euros.El desglós ha sortit per 25 euros el material i 25 euros la mà d'obra.Com que em sobra dos radis de la compra em tingut una picavaralla de bon rollu ( jo li he dit queda-te'ls que no en faig res d'ells(radis), que no deia en Joan per tu, total que em descompte 10 euros per tot plegat).
Ha montat rodes a Albert Ferreres,Xavi Vinyes i Joan Llordella
En aquest màquina es fa manualment la rosca del radi i es molt entretingut.
També treballa amb radis de Titani es un material exclusiu i els millor son el Pillar i ell porta el Marwi de tir rodó.Se sap que un d'aquest les tensions han de ser superiors  en un 10 o 20%  respecte a d'un d'acer i que son més flexibles i que no es descentren tant(+ tensió) i més lleuger per suposat.Un cop tensat dona garantia de per vida.
Exemples:
Ha montat radis titani rodó de 2,96 en rodes tubular de 29 polzades de btt amb buje dt 290 i de perfil de 20  fent un pes de 982 grams.
Unes rodes tubular de carretera amb radis de titani rodó de 2,96 amb bujes extralite perfil 50 fent un pes de 1110 grams.
Ara si ho montes amb radis plans baixes encara més el pes en uns 45 a 50 grams només es pot fer en rodes de carretera en btt està prohibit.
Tot això es paga perquè el preu es dispara només dir que el radi titani Pillar un val 8 euros, fes números,jaja.
Hi ha varietat i gustos per tot arreu.
Gent que radia titani n'hi han pocs son companys d'arreu d' Espanya un a Madrid , un a Cordoba i l'altre en Joan.Tots son uns craks!!!! Entre uns i altres es veuen la feina ben feta.
Els montatges que fa la gent:
Un tiu de Madrid amb bujes extralite aros ax-lightness perfil de 24 i radis pillar li pesa la roda 778 grams, amb un preu de 3500 euros, flipes.La resta de la bici dons una Stork fascenario amb forquilla ¿espatula?pesa 300 grams i poc( val uns 900 euros) i amb un pes total 4,8 quilos.
I el mateix tiu s'ha montat una Scott BTT amb un pes de 6,9 quilos amb aquest components aros ax-lightness tubulars , radis plans pillar,bujes extralite.
Aquesta marca PILLAR costa molt de trobar-los.
Per acabar dir que un producte millor que això son les LIGHTWEIGHT dit per en Joan Marin.
Son rodes fetes a mà i estan treballades per artesans de tal manera que la col.locació d'un d'aquest radis encolats amb resina epoxi es en posició L(estan creuats donant la volta com a punt de referència el centre del buje dt 190 ceràmic) i un cop fet li donen una capa de carbono Aleman.Les millors rodes i un treball de 4 i 5 hores sense cap tipu de rebava i rebaixat a conciència.
Amb aquest grupet de radis de titani estan esperant en Joan una comanda del buje Dt-240 per posar en una roda de perfil 50 per un client seu que no pensava tenir una roda tubular però  al deixar-li que ho provés li va dir: Fet vull això.
Si ets petit comerciant fer una comanda en radis titani Pillar  tens un lliurament d'un any i si ets grós entre 3 i 5 mesos.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!prDEU multiplicat¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡


Amb aquesta crisis et trobes una casa com Dt-swiss que fa una previsió anual p ex: de 9000 Bujes i un extra a part, dona per tancada la temporada i no vol saber per res de res de tenir en magatzem cap unitat.
Feina ben parida Joan.
Per posar-se en contacte el tens al Facebook:RADIATS busca'l......o contacte amb mi que et facilito el mòvil.

3 comentaris:

  1. Hola jordi,

    Como te va todo? Entrenando o disfrutando de no ir en bici un tiempo..sea lo que sea lo importante es disfrutarlo.
    Respecto a lo que he leido, menos mal que no compré las ruedas al impresentable ( que no tiene otro nombre ) al francés este. Esta bien saber que hay gente seria, competente y profesioanl como este chaval que has ido a ver.
    un saludo

    ResponElimina
  2. Company Enrique pues la verdad es sigo descansando y renovando o acumulando algo que pesa,jeje.Si este personaje me dado una buena rueda ahora bien por lo demás ya lo ha dicho tu.
    Alaaaaaaaa nos vemos pronto en la carretera,salut i kms.

    ResponElimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina