M'informen que amb un petit retard desde la fàbrica de rotor de Madrid(el producte) en direcció cap a la Botiga de Bicicletes Segú situat al poble de les Franqueses del Vallés arriba la comanda que consta:
bielas 3 D amb la versió per adaptar a la caixa pedalier giant advanced sl de BB89
una adaptació que consta del press fit ceràmic son dos rosques o coixinets collats al eix de pedalier
dos plats Q-ring de 53 dents i 39 dents
Tot degut a fer un canvi en la manera de pedalar i canviar la metodologia del pedaleig perque arrossego desgast de cartileg i amb la poca massa muscular que tinc al cos pateixen els lligaments-articulacions.
Per això els Rotor fan:
Menys tensió al genoll. Els Q-Rings redueixen l'esforç sobre els tendons i músculs del genoll en zones concretes, gràcies a aquest moviment més harmònic durant el pedaleig. En aquest sentit, els Q-Rings aporten un clar benefici per a la salut del ciclista, tant urbà com recreatiu.
Els Q-Rings en el desenvolupament d'una volta completa, tenen dos punts baixos i dos d'alts en cada revolució. Ubicats per reduir el punt mort o optimitzar el lliurament de força. A part d'evitar la sensació de canvis exagerats en el lliurament màxima de força, els Q-Rings i la seva forma ovalada eviten i regulen els canvis bruscos de velocitat a la cadència de pedaleig, reduint també les variacions de tensions en la cadena.
La idea és reduir la mida del plat en el moment en què no s'aplica energia i, per tant, reduir l'estrès articular i muscular en la transició per aquest punt. Per exemple, si s'utilitza normalment un plat gran de 53 dents, el resultat de la pedalada amb un Q-Ring és com si en realitat fos, de manera puntual amb un plat de 55,8 dents. No obstant això, durant el moment que es produirà el punt mort, el disseny del Q-Ring ens proporciona els avantatges i facilitat d'un plat de 50.2 dents. Així doncs el resultat del pedaleig és una sensació de menor fatiga i millor repartiment de l'esforç.
Rotor ha mesurat aquests avantatges fisiològiques dels Q-Rings a:
• Un augment mitjà 4.1% en la capacitat d'aplicar energia al pedaleig. Quan les cames estan en la posició per produir la majoria de l'energia i els músculs es posicionen de manera òptima, el plat centra la màxima ovalitat, traient tot el profit possible.
• Una disminució mitjana d'un 9.1% en els nivells de l'àcid làctic en la musculatura. L'àcid làctic s'acumula perquè els tendons del femoral i el quàdriceps se separen en els punts morts mentre que es contraccions els músculs i tendons més petits del genoll. Els Q-Rings en reduir l'esforç de transició per aquesta zona, redueix el treball muscular i tendinós així com la producció d'àcid làctic.
• Una recuperació més ràpida. Si es disminueix l'acumulació de l'àcid làctic, pot prolongar el temps d'esforç a la vegada que es recupera millor de la fatiga. La menor fatiga durant el pedaleig són el seu principal avantatge.
En resum tenim que :
Podem també valorar l'eficàcia d'aquests plats prenent mesures de la potència que un pot desenvolupar sense canviar la biomecànica del pedaleig. Així, segons mesuraments de ciclistes americans van poder observar que en un esprint, pedalejant amb un plat circular s'arribaven als 1.125 watts, mentre que amb els Q-Rings era de 1.279 watts, Un 13,6% extra. Al seu torn, en una prova de 1 minut de pedaleig amb un plat circular, es desenvolupaven 400 W mentre que la mitjana amb Q-Rings era de 480 W, una millora del 20%.
son aquells dels plats ovalats?....ja explicaras que tal van......
ResponEliminaCorrecte Beni a veure com responen sobre l'asfalt...amb un periode de adaptació.
ResponEliminasalut i kms.
ja explicarás sensacions! ;)
ResponEliminaDubto que un comercial de rotor ho expliqui millor.
ResponEliminaJa ens diràs com va,el que si que se, per alguns companys que el porten en la flaca i tambe a la BTT es que un cop el poses no pots canviar,per alguna cosa deu ser.
Salut i Kms.!
Ei muntbikes i girbi doncs si començo a tenir adicció al rotor de moment molt bones sensacions i rapidesa en les cames potser que ara les tinc fresques,jeje
ResponEliminasalut i kms.
properament més.