9 d’agost del 2010

PRIMER OBJECTIU COMPLETAT EM PUJAT EL HOURQUETTE D'ENCIZAM,EL TOURMALET I EL COL D' ASPIN

Es un divendres(06-08-2010)i son les 3 de la tarda amb un solet radiant i amb algun problema per arribar al lloc de trobada a Badalona concretament a Montigalà al costat del IKEA i es que no agafo quasi mai l'autopista B-20 direcció a Barcelona amb tants desviaments que em vaig fer un embolic.
carreguem les bicis en el cotxe de David Belsa a l'esquerra i en Toni Tirado com a co-pilot.Ens falta dos companys més que ens els trobarem més endavant.
Tirada llarga de kms i ens reunim amb ells al poble de Bielsa a seure a la terrasa d'un bar i fer les presentacions però que passa
estarem presenciant un robatori a plè llum del dia segons veig dos tius amb una palanca i fil ferro en mà.
Resulta que el company de l'esquerra en Carlos de Amos se li ha quedat la clau a dintre  del pany del cotxe, tancat i sense poder oblir-lo , dona avís al rac que hi ha per allà i es presenta un tio que bé amb bici amb els estris a la mà.Pim-Pam tot solucionat que fàcil que es.A uns Kms del poble ja tenim l'hotel on ens em d'allotjar
dintre del Hotel jo em porto la bici a l'habitació més que res per precaució ,jeje.
en David que esta fent de mecànic, canvia els pinyons per tenir un 27 i penso ostres si jo porto un 25, pensant que portava un 27, ja l'he cagada ho tenia en l'altre roda de Magicwheels.Tocarà fer un dampeus i tambè apretar el cul darrera del seient.
o té tot previst fins i tot els guants de metge.
Ara toca nyam-nyam a veure com està el menu.
em demano unes croketes i em porten això , tiu quina passada 11 unitats , un ou i suc de tomaquet.
esperat que els demés no es queden curts,jaja.
en Carlos que demana espinakes quina plata que li porten, aquest mañussss,sort que se les partia amb el Toni.
fent conya, quin Popeye el marino que està fet.
i de segon que hi ha
doncs tortilla de atún , peazooooooooo de plat
li donem un bon somriure i cap a la panxa.
i de postres queeeeeeeeeeeeeeeee?

cuajada amb mel, de sobte hi ha un problema amb ella i és que en el pot no li havien tret la tapa del interior.
Que fart que estic.
Tornem a les habitacions i a dormir
ens llevem ben aviat a les 6.30h i a les 7.00 fotem el camp direcció al tunel de Bielsa per entrar a França però abans parem a esmorzar en territori d'aquí on tot està tancat , preguntem i pujem un portet (en diuen 2 kms però crec que son 5 kms)on fan estada els campistes i caminaires de la zona.Demanen i mentres
fitxa per aquí fitxa per allà
son els dos companys que ens esperaven son en Miguel Angel Pascual a l'esquerra i Carlos de Amos
pedazooooooo de entrapà, per a mi res que amb les barretes ja en tinc prou, jeje.
si voleu anar aquí hi han les dades del bar
RUTA DEL DISSABTE (07-08-2010)

El lloc on fem la parada i agafem les bici es a Saint-Lary-Soulan, Francia
anem a fer la pujada a Hourquette d'Encizan
quina zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
son les 9,30 hores i fa encara fresc, les temperatures pujarant segú.
tot apunt i arrenquem gasssssssss
fem escalfament dirreció Arreau i ens desviem i faba




parada obligada a la font



ja em fet el cim
esperem als companys
això es  el observatorio astronómico en el Pic du Midi de Bigorre (La Mongie. Francia)
cap allà ens trobarem el Tourmalet.
baixem i decidim gir a l'esquerra
de tornada farem el col d' Aspin
el plat fort del dia, unes condicions inmillorables per la pràctica de la bici i al costat un font


a peu de pujada som-hi
pujo a 14 kms/h, xino-xano
fins ara tot es pujada amb línea recta vorejant la muntanya
aquesta corba a la dreta canvia el sentit de la cadena (de la muntanya)i enfilem amb un altre ritme pujo a 13 kms/h.
en Carlos puja per tot arreu, porta una Giant como jo.
em trobo amb aquestes indicacions altitud 1470 metres, port a 7 kms, pendent 9%.
el primer i no pas l'ùltim d' un seguit de Tunels


ja estem a  1555 metres, a 6 kms del cim que està a 2115 metres i amb un 10% d'inclinació
he passat  4 tunels que per cert  s'agraeix l'ombra que el sol apreta de valent.
em de creuar aquest poble que es diu la Mongie  abans de la recta final.


un lloc per posar els guants quant tens les mans suades i les butxaques del maillot plens, doncs al manillar.

falta menys estem a 1750 metres a 4 kms del cim i amb un 9% inclinació

1840 metres, 3 kms i 8,5%

1925 metres a falta de 2 kms, 9,5%
em trobo amb un avi que va fent fotos i donant tarjeta de visita per si algú vol comprar-la, quin tiu.........
a punt de fer el cim hi ha un parking a pocs metres de la arribada

desde la font fins al Tourmalet fet amb un 1.10.00 minuts
foto pel record

al costat també hi ha una pancarta amb el dibuix d'un ciclista on li falta la cara, si vols posa la teva.
Amb en Carlos baixem a buscar a la resta del companys i de pas fer algun kms de pujada de més.
que guapu,,, una Llama

espero que no em foti una eskopinada,jeje.
en David que fa un any que va en bici i ha fet més ports de per aquí que jo, un triatleta amb bona planta i sempre amb molta gana, "sabes nennnnnnnnnn".
torno a pujar fins a dalt i em trobo un altre cop amb l'avi dels collons, que no m'has vist abans, deu veure ciclistes amb la cara "euros" .

ens poso el xubasquero i fins a la font que està a començament del port.
l'equip Badaggio menja que menja tots fent un apat fins i tot hi ha un altre font.
a la baixada del Tourmalet aquest Fabian Cancelara ens ha tret les pegatines , crec que anava a uns 80-85 kms/h, però a la primera pujada li em vist la cara,,, es un nennnnnnnnnnnnnnnn, amb un michelins i embotit en el seu maillot que no podia amb la seva ànima.
Anem fent que ens toca el Col d'Aspin per la D-918
primeres rampotes
estem a 1425 metres a 1 kms per el cim amb un 6,5% d'inclinació.
Amb en Carlos apretem com si fos una carrera.
toca fer un pensament i baixem per l'altre cara de la muntanya fins a Arreau D-929
al final de la baixada amb vent de cara parem  i posem aigua a la font.
falta 12 kms fins a Saint -lary-Soulan
toca fer descans i etapa completada
Temps de 4.27.00 hores distància de 115 kms, velocitat mitja de 21,6 kms/h,consum de 4 bidons d'aigua, una coca cola,1 emule bar,2 emule bar petits,2 power-gel.
138 dies d'entrenament.

Un cop em carregat les bicis , prenem direcció a Bossòt on tenim un hotel amb la propietaria Xinesa i de bon preu.

Ver mapa más grande

ens comenta la propietaria si volem sopar però ens estimem anar a Vielha on en David sap un llop que es menja de guay, nen.

val 12 euros en el Hotel

Un cop  a la taula i afamats venen un seguit de plats segons el gustos del companys:

això per en David
en Carlos i Miguel caldo de l'avia, jaja, qui demana sopa amb la suada que ens em fotut.
en Toni i jo ens demanen un bon plat de pasta a la carbonara
alguna botella de vi ha caigut per la taula.
I fins ara això es tot, es la cara de dia , i demà serà la creu.
Continuaràààààààààààààààà`..............................

3 comentaris:

  1. Hola Jordi jo vaig estar el diumenge al Tourmalet i ens va fer un dia molt bó, lo vostre si que va ser una bona etapa.
    Salut

    ResponElimina
  2. Bona combinació pasar per la Horquette i així no tindre que fer l'Aspin d'anada i tornada. Salut.

    ResponElimina
  3. Que tal alex si ja ho sé que vas anar es impresionant el tourmalet, però me´quedat mb les ganes de puja més com el Peyresourde, Superbagnères, i coll de mente.salut i kms
    Rally em sembla que anirás per allà, jeje

    ResponElimina