6 de juny de 2013

Entreno la dieta

Amb el que porto durant aquesta temporada 2013 he fet molt quilòmetres i crec que m'he oblidat l'altre entrenament que és ni mes ni menys que l'entrenament dietètic. Tot ciclista ha de cuidar en un 50% les dues parts(entreno/dieta) sinó no es pot estar al 100%.
També estic en un extrem de la balança en questió de pes. Si, el meu màxim pes degut a la resta del desgast calòric envers el consum d'aliments.Guanya aquest últim. Menjar sa.Fer el propòsit dels cinc àpats diaris sense quedar-se tip del tot. Que sinó s'afegeix al rebost.
Conèixer a un mateix sabent que cada cos té la seva genètica i la seva despesa calòrica. Quina aportació de nutrients tens que tenir?. Saber auto-controlar-se i dir prou als excessos dels àpats. El propòsit de treure't uns quants quilos i inclinar la balança cap a l'altre costat. Ja em conec. Ara falta descobrir la hipòtesis que comporta el rendiment. Un anàlisis que em vaig fer fa temps en una màquina Inbody.així ho indica.

Ara que arriba la calor falta cor i cap en el meu objectiu.Crec que rendeixo millor com un panell solar.Ademés això em farà tenir més salut perque arrossego un IMC molt elevat 17%. Si, un tiu com jo amb una corpulència sense gaire muscul i molt de greix.
No vaig a mirar quants carbohidrats o proteïnes menjo sinó de la quantitat bàsica de mesura com el total de calories o grams.Verdures i amanides amb fruites son bàsiques en la dieta. Desaconsello els greixos saturats en els aliments(bolleria) i si les monosaturats i polisaturadas (exemple nous). Fer-ho a poc a poc que de mica en mica baixo la pica.
Ja tinc un objectiu en els propers mesos.

3 comentaris:

  1. Jordi,

    Un IMC de 17 (sin el % a no ser que hables del % de grasa que entonces si me cuadra tu preocupación por estar gordo) es poquísimo y para nada deberías perder más ¿no?

    Wiggins que por todos es conocido como "un palillo" tiene un IMC de 19.1 69Kg/(1.90cm)^2 = 19.1 según el peso y altura sacada de la web del Sky.

    Las tablas de IMC dicen que 16 es delgadez severa y 17 está muy cerca de ese valor. Lo normal es tener entre 18 y 25 (mas bien hacia 25 o más es lo que hay en España).

    Ya digo, a no ser que hables de que tienes un 17% de grasa que entonces si que estarías gordo, pero creo que no es tu caso.

    Sólo de pensar que con mis 1.84 de altura para tener un IMC de 17 debería pesar 57-58 kg. me da miedo, jejejeej (y eso que peso 74 y mi mujer me dice que sólo tengo huesos).

    Saludos,
    Juan

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  2. Hola juan, el dia 3/7/12 me ize el estudio en la maquina inbody: peso 64.2 kg, diagnostico obesidad: imc=21,7(kg/m2); pgc=16,5%(porcentage grasa corporal).En la composicion corporal:Masa grasa corporal 10.6 kg ;masa muscular esqueletica 29,9 kg.
    Ahora mismo tengo un peso de 69kg y mido 1,72 cms.Si en esa epoca tenia estos datos ahora peor,jeje. Los kilos estan en la cintura(michelines) y nunca he tenido una tableta xocolate.Un ciclista los valores tienden a ser bajos de grasa y para mi es un lastre.Aparte que hace poco tengo un colesterol de 259 mg.Para hacer la paz con lo anterior seria -5kg y despues mejorarlo.Wiggins tiene por dif. kg/cms 69-90= 21.Yo 72-69=3.Estaria bien un peso de 61kg para estar fino-fino.Un objetivo.

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  3. Pues eso Jordi, que en el post has puesto que tienes un IMC del 17% y no es eso, si no, que un porcentaje de grasa del 17%. Haz hecho un mix entre IMC y porcentaje de grasa :-)

    Eso era lo que me extrañaba que con un IMC de 17 te preocupara tu peso, cuando si fuera así, estarías "cadavérico" :-)

    Saludos,
    Juan

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