11 de desembre de 2012

He estat parat deu dies

I que passa? doncs el teu estat físic baixa però de mica en mica s'acosta el començament de temporada.La part positiva és la que tinc present.
El procés de desentrenament serà molt més ràpid en aquells cicloturista que estiguin més entrenats i per tant el metabolisme produeix un augment de pes.
Alguns valors a tenir en compte:


El Consum màxim d'oxigen (VO2 màx.)
És la màxima quantitat d'oxigen que som capaços de prendre i utilitzar en un minut.
Els deu primers dies sense activitat física, no es perd potencial. És a partir dels deu dies fins a les sis setmanes, quan es va perdent de manera línia.
A partir de les dues setmanes d'aturada, la pèrdua ja pot assolir una reducció del 10%.
La potència és un dels valors que més ens interessa. És la relació pes / potència. Si aquesta última, en una setmana es pot arribar a perdre un 8% i un 10% en la segona setmana.
L'entrenament en resistència, engrandeix el cor amb el conseqüent descens de les pulsacions en repòs i en esforços submàxims. Això és degut a l'augment de les dimensions internes del ventricle esquerre del cor.

A partir dels 21 dies, el ventricle esquerre pateix una reducció d'un 4% a un 21%.
Per tant, una de les conseqüències és l'augment de pulsacions a tots els nivells:
-Pulsacions en repòs augmenten entre un zero i un 7% en 14 dies.
-Pulsacions submàximes, augmenten d'un 5% a un 10% en 10/14 dies.
-Pulsacions màximes augmenten d'un 5% a un 10% en 10/14 dies
-Pulsacions de recuperació perden d'un 7% a un 16% en 21 dies.
-La pressió sanguínia mitjana, augmenta d'un 8% a un 12% en 21 dies.
-El volum d'ejecció dessagni, es redueix d'un 10% a un 12% en 12 dies.
Amb tot això que cal fer doncs tot menys estar aturat totalment.

Font: Ciclismoafondo.es




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada